Sidor

söndag, april 07, 2013

Scotland Run NYC


Löpning, jag älskar dig!

Från att trött ha masat mig upp kl. 6.00 till att springa i mål i Scotland Run 10K två timmar senare med världens endorfin rus i kroppen är en sådan obeskrivligt cool känsla! 
Halv åtta kliver jag upp från metro stationen på 59 St Columbus Circle vid sydvästra ingången av Central Park, möts av sol, klarblå himmel och....tusentals löpare! Och som grädden på moset sprang jag på tiden 00.50.51. Vilket är 7,7 minuter snabbare än mitt senaste milslopp. Stolt! 


From getting upp at 6 AM and two hours later cross the finish line at the Scotland Run 10K race, with endorphins rushing through my body, is such an indescribable cool feeling! And like the icing on the cake I finished at 00.50. 51. Which is 7,7 minutes faster than my last 10K race. Proud!

Thank you NYRR for organizing this amazing race, can't wait to be a part of another one!



Just minutes before start....
And we're off!
The fastest men....
And woman!
Cinnamon Raisin Bagel, my favorite!
Breakfast at Le Pain Quotidien in Central Park was the perfect recovery!
See you at the next race!

LINKS





1 kommentar:

  1. Hej! Får man fråga hur tusan du har råd att åka fram och tillbaka till NY så ofta med din familj? Vad jobbar du med? Jobbar du heltid?

    SvaraRadera