Sidor

tisdag, maj 20, 2014

Göteborgsvarvet 2014



Jag tror detta är vad man kallar en "runners high", för DEN känslan...Den går faktiskt inte att beskriva riktigt i ord.
Jag kunde inte haft ett bättre första Göteborgsvarv. Vädret, publiken, stämmningen och framförallt, min kropp svek mig aldrig under de 21 kilometrarna.

Jag kände en sådan skräckblandad förtjusning i lördags efter en vecka av nerver och orolig sömn...Men när jag kom till Slottskogsvallen och möttes utav folkfesten och min löparklubb Solvikingarna kände jag mig bara så glad och förväntansfull över att få vara en del av det! Av alla lopp jag sprungit tror jag detta är första gången jag verkligen hittade flowet hela vägen, och jag är stolt över mig själv att jag lyssnade på min kropp och att jag, till min egen förvåning, lyckades hitta den mentala styrkan att inte jämföra mig med andra löpare.

Sen kom jag på mig själv halv vägs in i banan att känna en stolthet över Göteborg jag inte upplevt tidigare - vilket fantastisk och välorganiserat arrangemang Varvet är! Och publiken...jag får lyckorysningar bara jag tänker på det. Det är så mäktigt och otroligt boostande att få det stödet, tack! Och tack till er ALLA som på ett eller annat sätt gör Göteborgsvarvet möjligt att genomföra. Utan er hade jag inte fått denna once in a lifetime upplevelse!


Photography by: Annika Lagerqvist

Shorts Avia 
Compression socks Cep
Long Sleeve Nike


















2 kommentarer:

  1. Stefan van den Berg21 maj 2014 kl. 07:24

    Statistik
    http://www.resultatjakt.se/events/goteborgsvarvet_2014/55277/

    SvaraRadera
  2. Hej Malin,

    Vilka underbara bilder! Det kallar jag løparglædje på høgsta nivå!

    Jag undrar om jag får låna några av dina fantastiska bilder till min blogg i ett inlægg dær jag ska presentera min Halvmaraton utmaning, men Gøteborgsvarvet 2015 som ett av målen! :)
    Lænkar givetvis till detta inlægg isf :)


    Kram från Sofia

    SvaraRadera