Sidor

söndag, april 28, 2013

Transformer




Intervallträningen med löpklubben jag missade i måndags, fick jag definitivt igen för i fredags. Körde ett utav mina favorit pass Transformer som är en 45 minuters gruppträning klass på SATS ute i gymmet, i en "bur". Det är ungefär 9 stationer med två övningar á ca 30 sekunder på varje station - en i och en utanför "buren" och du kör totalt 3 varv. Övningar och tidsintervaller varierar beronde på instruktör. 
Mina ben kändes som gélepudding efter passet! Fast jag uppskattar tuffa och speciellt annorlunda övningar, vill jobba på min explosivitet för löpningen och det är kul att få jobba med redskap som sätter twist på klassiska övningar och överraskar musklerna. 

På tal om löpningen, körde ett riktigt skönt 90 minuters långpass med Solvikingarna idag. Hade ingen motivation när jag masade mig upp imorse, men det var precis vad jag behövde - lugnt tempo, natur, syre, stressa av. Var dessutom på mitt första klubbmöte efteråt, kul! Sen hemmagjord pizza och Marabou choklad på det....Perfekt söndag.


The interval training I missed with the running club Monday, I definitely made up for on Friday at the gym when I did the group fitness class, Transformer. Kind of a circuit training with 9 stations, two exercises per station and you're doing each exercises for approximately 30 really intense seconds. This instructor had great (burning!) leg exercises, classic moves with a twist that surprised my muscels! Which I appreciate since I wanna work on my explosivity to improve my running.

Speaking of, had a great long distance run with the club today. Had no motivation this morning, but it was exactly what I needed.


LINKS


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar