Sidor

onsdag, maj 01, 2013

Oh no! Why now?




Min vänstra fot har börjat bråka med mig :( Egentligen kände jag av det redan för 2 veckor sedan då jag plötsligt fick en obehaglig smärta på insidan av foten under nedjoggningen efter ett intervallpass. Trodde det var tillfälligt, men smärtan har sedan dess krupit sig på varje löppass, fast den försvinner så fort jag slutat springa och sen känner jag inte av någonting överhuvudtaget. Misstänker att det är en överansträngning. Har envist kört på ändå, men nu när den slog till igen i söndags kände jag att det här kan gå illa om jag fortsätter ignonera smärtan..... Det är bara så frustrerande nu när det äntligen börja bli skönt ute och jag känner mig motiverad att utveckla min löpning! Skippade intervallpasset i måndags, låtit den vila i två dagar så ikväll ska jag testa den med ett lugnare löppass.


My left foot is messing with me :( It started 2 weeks ago, it suddenly hurt really bad when we were jogging after an interval class. 
Thought it was temporary but now I've felt it everytime I run and as soon as I stop the pain disappears and I feel absolutely nothing. 
I'm suspecting a strained muscle....It's just so frustrating now that it's getting nice outside and I'm motivated to improve my running! Didn't do the interval class Monday, been resting it for two days so tonight I'm gonna go for an easy run to test and see how it feels.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar