Sidor

måndag, juni 10, 2013

Salomon Trail Tour 12K, Gothenburg



Mitt första terränglopp - check! Har nog aldrig känt mina vader jobba så mycket och varit så koncentrerad medans jag springer! 
Ska erkänna att jag var riktigt nervös inför det här loppet, visste att det här var en helt annan femma gentemot de lopp jag sprungit tidigare....Men det var så kul och det fanns en spänning i löpningen som jag inte upplevt innan! 
Brukar alltid ha musik när jag springer själv eller under ett lopp, men efter att ha läst en artikel om att hantera ansträningsrelaterad smärta i juni numret av svenska Runner's World, bestämde jag mig för att lämna hörlurarna hemma. Och vad som överraskade mig var att jag faktiskt aldrig saknade det?! Det förvånande mig verkligen! Var så koncentrerad på var och hur jag satte ner fötterna att jag inte hann reflektera så mycket över tröttheten eller flåset. Detta kommer definitivt inte bli mitt sista terräng lopp!


My first trail race - check! I've never felt my calves working so hard and been so focused during a run! I admit I was really nervous going into this race, but it was so much fun and I felt an excitement during the run that I've never felt before. I usually always listen to music when I'm running by myself or during a race, but after reading an article in Swedish Runner's World I left the headphones at home. And what was really surprising to me was that I never missed it?! I was so focused that I didn't reflected so much on how tired or out of breath I was. This will definitely not be my last trail race!














Photo by Lars Nilsson from Salomon Trail Tour Skastås website 








Photography by: Annika Lagerqvist, 50syaf.blogspot.se


I was wearing

Shorts Nike
Top Diesel
Sports bra Casall
Compression socks CEP
Shoes Mizuno
Bracelets Zara and Barami 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar