Sidor

fredag, augusti 10, 2012

Broadway Dance Center



A knife a fork a bottle and a cork that's the way we spell New York!


October 3rd 2011, I started my ISVP (International Student Visa Program) adventure at Broadway Dance Center in New York City.

As an ISVP I have 12 classes per week - 5 within my concentration hip hop, at least 2 ballet, 3 diversity (outside my concentration) and 2 electives. You can choose a program of 3, 6 months or 1 year, I did a year. 

This was my first time moving away from home and it has been a rough and rocky road to say the least, a year filled with sweat and tears. In a city with so many people you can also feel very lonely. 

But all this has given me fighting spirit and priceless experiences that I can share. Cause with every day you are, as Britney Spears, "stronger than yesterday".


3 oktober 2011, startade jag mitt ISVP (International Student Visa Program) äventyr på Broadway Dance Center! 

Som ISVP har jag 12 klasser i veckan - 5 inom min inriktning hip hop, minst 2 balett, 3 diversity (utanför min inriktning) och 2 valfria. Du väljer att gå 3, 6 månader eller 1 år och tack vare att programmet är CSN berättigat har jag möjligheten att vara här i 1 år.

Detta var första gången jag flyttade hemifrån och det har minst sagt varit en rocky road. Tuffa och omtumlande månader med massa svett och tårar. I en stad med så mycket människor kan man också känna sig väldigt ensam.

Men allt detta har bara gett mig kämparglöd och ovärderliga erfarenheter som jag vill kunna dela med mig av. 
För med varje dag är du, som Britney Spears, lite "stronger than yesterday".


"In New York, concrete jungle where dreams are made, there's nothing you can't do now you're in New York. These streets will make you feel brand new, big lights will inspire you, let's hear it for New York!"
Jay Z feat. Alicia Keys, Empire State Of Mind

New York, I love you!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar