Sidor

fredag, augusti 24, 2012

ABtastic




Jag är som ett barn på julafton när jag ska ha pilates med Joy Karley! Det var en AHA upplevelse att börja träna pilates för henne och hon har totalt förändrat min syn på coreträning. Hon är min mages bästa vän och fiende ;)

Det bästa är att vi startar klassen med att hitta vår "body alignement" då du placerar ditt skelett och leder så att kroppens linjer är i balans i förhållande till varandra, vilket är utgångspunkten i alla övningar.
Att göra detta 5 minuter varje dag är en björntjänst för din hälsa och en boost för dina träningsresultat! Problem med ryggont? Kiss goodbye till iprenmannen! Att bara uppmärksamma vart på fötterna du lägger din vikt och träna dig på att fördela den jämnt över foten kan lindra smärtorna! 

Hemligheten till platt mage och grunden till pilates mag-magin är att attackera de nedre, djupaste magmusklerna, så kallade transverse abdominis. Föreställ dig att du har toalettkris, ett trick som automatiskt ger dessa ett wake up call! Är de inte aktiverade eller "sucked in" som Joy säger genom alla övningar, kan det inte kallas pilates.

Glöm 600 crunches à la Britney Spears! Det vanligaste misstaget, inkluderat mig själv, är att pusha ut magen och pressa ner ländryggen i en situp. Behåll din naturliga kurva i ryggraden (din hand ska kunna slinka in mellan din matta och rygg), sug in och sen gör en situp. Ab-racadabra, plattmage är on its way!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar