Sidor

söndag, maj 11, 2014

Challenging Self Doubts


Jag har låtit rädsla, självtvivel och prestationsångest hindra mig från att ta till vara på positiva möjligheter för mig själv. Känslor från mitt år i New York kan fortfarande svida som salt i ett sår, jag var den enda som stod i min egen väg, och jag vill inte vara den Malin längre. Jag är verkligen inte en stängd person. Det är som att jag har en ständig prestationsångest över att vilja göra det rätta, säga det rätta. En rädsla som många gånger hindrar mig från att få känna närhet och tillhörighet till andra, något som är enorm saknad inom mig.

På tal om att ta vara på positiva möjligheter var jag på ett möte i helgen som var en perfekt tillfälle för mig att utmana mina självtvivel. Har haft en sådan där omedveten nervositet och oro i kroppen under hela veckan men jag gick därifrån och kände att ett nytt litet hopp tänt inom mig :)

Den lilla boosten fick mig också att utmana min make up comfort zone och våga mig på ett läppstift ur MAC's nya serie - älskar deras produkter! Men åh vad jag alltid har haft så svårt att se mig själv i en starkare färg på läpparna, fast detta lila var en överraskande aha upplevelse! Ni vet när man ser sig själv i spegeln och tänker är det bara jag som är galen eller är det här faktiskt ganska snyggt på mig? ;) Hjälp mig, vad säger ni - yay or nej?!

MAC Lipcolor - Goddess of the Sea



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar