Sidor

tisdag, oktober 16, 2012

It's not a goodbye, it's see you later



1 år, tufft och känsloladdat. Det blev inte som jag hade tänkt mig, långt ifrån! 
Det har varit en berg och dalbana av glädje, tårar och motgångar....Ett ständigt kämpande med mig själv och det är det fortfarande. 

Var på vippen att packa väskan och åka hem efter 6 månader, var extremt skör och vilsen i mig själv. Men visste innerst inne att om jag gjorde det skulle jag ångrat mig för resten av livet.

Det har förmodligen varit ett utav de viktigaste åren i mitt liv. Ensam för första gången, har jag börjat lära känna och komma underfund med mig själv. Och det är ovärderligt, någonting som ingen kan ta ifrån mig. 

Nu stänger jag detta kapitel och påbörjar ett nytt. Motiverad att kämpa, göra allt jag kan för att kunna åka tillbaka till New York med ny inställning, nya erfarenheter och förverkliga mina drömmar. För ingenting känns längre omöjligt.



1 year, tough and emotional. It didn't turn out the way I expected, far from!
It's been a roller coaster of joy, tears and setbacks....A neverending struggle with myself and it still is. 

I was so close to pack my bags and go home after 6 months, fragile and lost in myself. But deep down I knew I'd regret it for the rest of my life if I did.

It has probably been one of the toughest years of my life. Alone for the first time, I started to get to know myself and figuring out who I am. And that's priceless, something no one can never ever take away from me.

Now I close this chapter and start a new one. Motivated to do everything I can to go back to New York with a new outlook on life, new experiences and make my dreams come true. Cause nothing no longer feels impossible.



I'm gonna make a brand new start of it, in old New York
Frank Sinatra



New York, I love you 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar